Mange organisasjoner sliter med manglende effektivitet på møteplassene. Mye skyldes dårlig møtekultur. Vi vil gjennom dette endagskurset sette fokus på hvilke mekanismer som skaper gode og effektive møter.
Trening i effektiv møteteknikk henvender seg til alle ledere, ledergrupper og nøkkelmedarbeidere som bruker relativt mye tid i møter og andre typer grupper i arbeidslivet, og som vil øke produktiviteten og nytten ved slike møter. Deltakerne blir dessuten trenet i grunnelementer i kommunikasjon og samhandling, som er vesentlige faktorer i emosjonell kvotient (EQ) eller “sosial intelligens”. Derfor er treningen spesielt egnet for ledere og medarbeidere i bedrifter som opplever at de har vanskeligheter for å kommunisere og samarbeide med andre i organisasjonen. Likeledes passer kurset for nyutdannede medarbeidere som ennå ikke har opparbeidet seg den praktiske kompetansen og de kunnskaper som kommer med erfaring. Treningen kan organiseres som kurs i møteteknikk alene, eller den kan kombineres med kompetanseutvikling i grunnleggende samhandling, teamarbeid og/eller teamledelse.
Mange organisasjoner sliter med manglende effektivitet på møteplassene. Mye skyldes dårlig møtekultur. Vi vil gjennom dette endagskurset sette fokus på hvilke mekanismer som skaper gode og effektive møter. Forberedelse, gjennomføring og etterarbeid er tema som vi ønsker å skape bevissthet omkring. Dagen skal skape en grunnleggende forståelse for temaet og mulighet til trening.
Programmet i effektiv kommunikasjons- og møteledelse er utviklet for å hjelpe ledere og medarbeidere til å opptre mer effektivt i møter og andre grupper med samhandling deltakerne imellom.
Forskere ved University of Sheffield identifiserte en rekke faktorer som syntes å være avgjørende for at noen mennesker lykkes bedre enn andre i møter. Den omfattende forskningen førte frem til en modell for nødvendig kompetanse innen kommunikasjon og samhandling.
Den viser på en praktisk og pedagogisk måte hvilke møteteknikker, kommunikasjonsstiler og atferder en dyktig møteleder og dyktige møtedeltakere bør bruke for å oppnå best mulige resultater i sin samhandling med andre.
Programmet er beregnet for mellom åtte og tolv deltakere, og gjennomføres av to sertifiserte konsulenter fra Huthwaite.
Treningen går vanligvis over to dager.
Under treningen skal deltakerne:
I dette kurset lærer du å beherske komplekst salg av produkter eller tjenester der kunden må ta en stor eller viktig innkjøpsbeslutning.
Programmet fokuserer på hva som skjer hos kunden under de forskjellige fasene i en beslutningsprosess.
Nyttig for alle som benytter telefonen som arbeidsverktøy overfor kunder.
Dette programmet er for deg som må håndtere kunder, ofte eller en sjelden gang, personlig eller på telefonen.
Dette programmet gir en god praktisk innsikt og forståelse for egne ytelser ved forhandlinger.
Lær deg lederferdigheter som kreves for å coache en gruppe til å prestere optimalt.
Hvordan lede en salgsavdeling med fokus på persontyper, motivasjon og kommunikasjon.
Dette programmet går i hovedsak ut på hvordan du kan utvikle produktlanseringer, salgskampanjer og salgsmateriell for selgere.
Hvordan utvikle og holde presentasjoner som fenger møtedeltakerne
Hvordan legge opp og lede effektive møter
Slik får du bedre kommunikasjonsferdigheter
Påvirkning i sosiale sammenhenger uten å virke påtrengende