Dette programmet gir en god praktisk innsikt og forståelse for egne ytelser ved forhandlinger.
Alle som kan dra nytte av bedre ferdigheter, taktikk og øvelse i forhandlinger. Nyttig for den som driver med forretningsutvikling og innkjøp. Blant våre deltakere finner vi ofte fagspesialister som iverksetter inngåtte kontrakter. For eksempel finansmedarbeidere, juridiske medarbeidere, ingeniører, innkjøpere, teknisk fagpersonell, personalsjefer og personalkonsulenter, kundebehandlere og nøkkelpersonell med forhandlingsansvar.
Etter gjennomført kurs skal du ha utviklet egen evne til å analysere og strukturere en forhandlingssituasjon og ha økt forståelse for de atferdsmessige aspekter ved forhandlinger, bl.a. argumentasjon og kroppsspråk.
Du vil kunne mer om hvordan du selv oppleves som forhandler og hvordan du kan bidra til hensiktsmessige forhandlinger. Målet med kurset er å få forståelse av hvordan du kan analysere og strukturere en forhandlingssituasjon, og å få økt forståelse for de atferdsmessige aspekter ved forhandlinger, bl.a. argumentasjon og kroppsspråk. Kurset gir en god praktisk innsikt og forståelse for egne ytelser og egen atferd ved forhandlinger.
Huthwaite International i England studerte forhandlingsprosessen som erfarne og dyktige forhandlere brukte i forhandlingssituasjoner. Man identifiserte faktorer som forberedelser, planlegging, strategi, taktikk og ferdigheter til forhandlere som alltid lot til å lykkes i dette arbeidet.
Den omfattende forskningen ble til en effektiv forhandlingsmodell, som på en praktisk og pedagogisk måte viser hvilken metode og adferd en dyktig forhandler må bruke for å oppnå best mulig resultater i forhandlinger.
Under treningen skal deltakerne:
Etter avsluttet trening skal deltakerne:
Treningen er basert på prinsippet om at optimal læring oppnås gjennom praktisk trening. Først går vi igjennom innholdet i forberedelsesprosessen, planleggingsprosessen og forhandlingsferdighetene.
Deretter vil deltakerne øve på disse oppgavene i form av fire rollespill. Resultatene av prestasjonene ved disse rollespillene vil bli evaluert og sammenlignet med forhandlingsmodellen. Deltakerne får en detaljert og individuell tilbakemelding om sin egen adferd, slik at de kan lære av egne svakheter eller feil, og forbedre sine forhandlingsferdigheter.
En slik syklus, med elementene teori, praktisk trening, evaluering og tilbakemelding, hjelper kursdeltakerne å oppnå stadig progresjon i sin forhandlingsadferd. Slik blir forhandlingsadferden stadig bedre over tid.
I dette kurset lærer du å beherske komplekst salg av produkter eller tjenester der kunden må ta en stor eller viktig innkjøpsbeslutning.
Programmet fokuserer på hva som skjer hos kunden under de forskjellige fasene i en beslutningsprosess.
Nyttig for alle som benytter telefonen som arbeidsverktøy overfor kunder.
Dette programmet er for deg som må håndtere kunder, ofte eller en sjelden gang, personlig eller på telefonen.
Dette programmet gir en god praktisk innsikt og forståelse for egne ytelser ved forhandlinger.
Lær deg lederferdigheter som kreves for å coache en gruppe til å prestere optimalt.
Hvordan lede en salgsavdeling med fokus på persontyper, motivasjon og kommunikasjon.
Dette programmet går i hovedsak ut på hvordan du kan utvikle produktlanseringer, salgskampanjer og salgsmateriell for selgere.
Hvordan utvikle og holde presentasjoner som fenger møtedeltakerne
Hvordan legge opp og lede effektive møter
Slik får du bedre kommunikasjonsferdigheter
Påvirkning i sosiale sammenhenger uten å virke påtrengende